Bestillingsvilkår

Voss Resort

Bestillingsvilkår – Voss Resort

For overnatting, heiskort, kjøp av andre produkt og tjenester eller ein kombinasjon av disse.

Disse generelle betingelsene gjelder mellom Voss Resort Bavallstunet og/eller Voss Resort Fjellheisar og den som selv eller gjennom andre inngår en avtale med Voss Resort Bavallstunet og/eller Voss Resort Fjellheisar ut i fra gjeldende bekreftelse (gjesten). Avtalen kan gjelde overnatting, heiskort, kjøp av andre produkter og tjenester eller en kombinasjon av disse.

Ansvarlig formidler overnatting:
Voss Resort Bavallstunet AS, Bavallstunet 26, N-5710 Skulestadmo, Norway
Org nummer: 977 172 926, E-post: post@vossresort.no, Telefon: +47 47 00 47 00

Ansvarlig formidler heiskort:
Voss Resort Fjellheisar AS, 1/11-2015, Bavallstunet 27, N-5710 Skulestadmo, Norway
Org nummer: 959 031 517, E-post: fjellheisar@vossresort.no, Telefon: +47 47 00 47 00


BESTILLERS ANSVAR

Før man foretar en endelig bestilling, skal man lese og gjøre seg kjent med viktig informasjon om det aktuelle produktet. Bestiller er ansvarlig for at kjøpet er i henhold til sine egne ønsker. Bestiller er ansvarlig for å forsikre seg om at opplysningene i bekreftelsen (kun sendt som e-post) er i samsvar med bestillingen.

 

OVERNATTING

Generelle vilkår
Om ikke annet er avtalt kan boenheten disponeres fra kl 16:00 ankomstdag og utsjekk senest kl 12:00 dagen for avreise.


Bestilling
En bestilling er gjeldende så snart et bookingnummer er tildelt og betaling utført. Det er gjestens ansvar å kontrollere at ankomst- og avreisedato, samt alt annet som er av betydning for bestillingen er korrekt.


Betaling
Gjesten kan trygt og enkelt betale med kort (VISA, MasterCard, Maestro). Gjesten skal ta med seg bekreftelse ved ankomst. Ved faktura tilkommer det et gebyr på kr. 75,-.

Ved online booking blir gjesten belastet fullt beløp ved bestilling.


Avbestilling eller endring
Alle avbestillinger må skje skriftlig til Voss Resort Bavallstunet: post@vossresort.no
Avbestiller gjesten oppholdet tidligere enn 30 dager før ankomst refunderes 75% av totalsum.
Ved avbestillinger mindre enn 30 dager før ankomst beholder utleier hele det avtalte beløpet.
Ved No show beholder Voss Resort hele betalingssum. Ved senere innsjekk eller tidligere utsjekk blir ikke beløp for utestående netter refundert.
Endringer av ankomst- og/eller avreisedato skal skje på mail til post@vossresort.no

Voss Resort Bavallstunet sine endringer og gjesten sine rettigheter
Voss Resort Bavallstunet har rett til å endre vilkårene for boenhet dersom gjesten kan tilbys en likeverdig tjenester.


Forpliktelser gjest
For å kunne bestille/inngå en avtale med Voss Resort Bavallstunet om overnatting må ansvarlig gjest ha fylt 23 år. Dersom aldersgrensen ikke er oppfylt når enheten skal overtas gjelder regler for avbestilling. Dette er en familievennlig plass, og det skal derfor være stille mellom kl.23.00-07.00.  Er det støy og bråk som er til sjenanse for øvrige gjester vil dette bli påtalt. Tas påtalen ikke til følge, vil umiddelbar utkastelse bli foretatt. Ved slike situasjoner refunderes ikke leiebeløpet. Overtredelse av bestemmelsene om røykeforbud medfører en renholdsavgift fra NOK 6000. Husdyr kan, mot et lite tillegg i pris, medbringes på noen av våre enheter. Sjekk med oss ved bestilling eller før ankomst om hvorvidt dette er tillatt på din boenhet. Gjesten er erstatningspliktig overfor utleier for tap og skade som påføres bygning eller inventar. Gjesten plikter å betale utleier for ekstrakostnader som skylder leietakers og medfølgende personers atferd. Gjesten plikter å rengjøre ordentlig i henhold til rengjøringsinstruksene før avreise. Dersom dette ikke er godkjent av rengjøringspersonalet, debiterer Voss Resort Bavallstunet en avgift avhengig av størrelsen på boenheten.
Samtlige nøkler til boenheten skal leveres ved avreise. Dersom dette ikke skjer, debiteres en avgift på kr. 2500,- for bytte av lås.

Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes til Voss Resort Bavallstunet umiddelbart, senest kl. 11.00 dagen etter ankomst. Slik kan mangelen/feilen rettes med det samme og med minst mulig ulempe for gjesten. Manglende reklamasjon vil medføre tap av retten til senere erstatningskrav. 

Parkering av bil i området skjer på tilviste plasser og på eget ansvar.


Forbehold
Voss Resort Bavallstunet og våre underleverandører står ikke til ansvar for værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll. Vi tar forbehold om feil og endringer i våre prislister, beskrivelse av tjenester og tekniske forhold.

Personvern

Ved registrering av personopplysninger samtykker gjesten til at Voss Resort Bavallstunet i egenskap av personopplysninger, benytter opplysningene for å gjennomføre Voss Resort Bavallstunets forpliktelser overfor gjesten. Kundedata blir delt med en tredjepart. Kundedata oppbevares i henhold til norsk lov.

 

HEISKORT

Kjøp av heiskort fordrer at man har et keycard. Keycardet lades ved første passering i heisens vendekors. Kortet er personlig og nederst på kortet finnes et keycard nummer (feks 01-1614 7200 2500 3445 8000-01) som må brukes i vår online betalingsløsning for å lade opp keycardet med ønsket heiskort.

Alle barn 0-6 år skal ha et keycard. Dette gjelder også selv om de kan stå gratis i følge med foresatte.

Sesongkort er kun gyldig med bilete av innehavar synleg på kortet. Bilete kan lastast opp på billettkontoret i Bavallen eller resepsjonen på Bavallstunet. Sesongkortet er personleg med bilete og kan ikkje overdras. Misbruk fører til gebyr på 1500 eller inndraging.

Ved driftsavbrudd, misbruk og anvendelse av heiskortet henviser vi til Alpinanleggenes Landsforening (ALF) nr. 8/99 RETNINGSLINJER FOR BRUK AV HEISKORT


Gjennomføring av bestilling
Etter korrekt gjennomført online betaling skal du få en kvittering på e-post. Kvittering vil inneholde alle detaljer ved ditt kjøp og kan medbringes til skianlegget.

Bestillingen er ikke gjennomført og ikke gyldig i følgende tilfeller:

  • Bestiller har ikke mottatt e-post med kvittering eller booking bekreftelse/bookingnummer.
  • Kortbetalingen avbrytes av ulike årsaker og innbetalingen mislykkes. 
  • Betalingen gjennomføres ikke fullstendig eller korrekt slik at beløpet ikke blir trukket fra konto. Dermed kanselleres den foreløpig reservasjonen etter kort tid og handelen er ugyldig.

Er du i tvil om bestillingen er korrekt gjennomført? Kontakt oss:
Mail: fjellheisar@vossresort.no. Telefon: +47 47 00 47 00


Betaling
Vi benytter en betalingsløsning fra Netaxept og du kan betale med Visa eller Mastercard. Tredjepart vil ikke få tilgang til dine personopplysninger Netaxept benytter Secure Socket Layer (SSL) ved overføring av personlig informasjon. SSL lager en sikker (kryptert) forbindelse mellom din maskin og Netaxept. På denne måten kan informasjonen overføres trygt uten at uvedkommende kan lese den underveis. Selve transaksjonen blir håndtert av Elavon, og dette gir deg en trygg og sikker handel.


Angrerett
Ved kjøp av heiskort på internett er det ingen rett til avbestilling eller refusjon, jfr Angrerettloven kapittel 5-19. Dette gjelder også for pakker og kampanjer som inneholder datofestede heiskort eller datofestede arrangement.

Ved sykdom eller skade vil kortbrukeren være berettiget til en forholdsmessig refusjon av kortutgiftene for den tid kortet ikke kunne benyttes. Skaden eller sykdommen skal på anmodning dokumenteres gjennom legeerklæring. Kortet skal tilbakeleveres så raskt som mulig. Ref retningslinjer for bruk av heiskort Alpinanleggenes Landsforening (ALF)


Endring i skatter og avgifter
Dersom skatter og eller avgifter endres, og dermed fører til en kostnadsøkning for tilbyder etter at bestillingen er gjennomført og betalt, kan prisen økes tilsvarende for bestiller. Prisendringen skal umiddelbart meddeles bestiller.


Forbehold
Det tas forbehold om eventuelle publiserings- eller korrektur feil på nettsider og på annen trykt informasjon om tilbudene Voss Resort Fjellheisar AS formidler.


Tvisteløsning
Gjesten bes henvende seg til Voss Resort Fjellheisar AS dersom denne har noe å utsette på bestilt arrangement. Dersom gjesten og Voss Resort Fjellheisar AS ikke klarer å forhandle seg til enighet skal eventuell tvist vedrørende tidligere inngått avtale løses i Bergen tingrett.


Force Majure
Begge parter har rett til å gå bort fra avtalen dersom arrangementet ikke kan gjennomføres som følge av krigshandlinger, naturkatastrofer eller arbeidsmarkedskonflikter. Lengre avbrudd i vann- eller energi tilførsel, brann eller andre tilsvarende større hendelser som ingen av partene har kunnet forutse eller påvirke.

Kontakt oss

tlf: +47 4700 4700
post@vossresort.no

Voss Resort Bavallstunet
Bavallstunet 26
5700 Voss